منتدى الأرانب للجميع
 - أسعارارانب التسمين بالمحافظات - صفحة 2 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

- أسعارارانب التسمين بالمحافظات - صفحة 2 Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
 - أسعارارانب التسمين بالمحافظات - صفحة 2 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

- أسعارارانب التسمين بالمحافظات - صفحة 2 Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الأرانب للجميع دخول

أول منتدى عربى رائد في مجال تربية الأرانب ومستلزماتها ... يضم صفوة خبراء المجال ويعتبر الوجهة الأولى لمربي الأرانب فى العالم العربي ، حيث يساعد أصحاب الأرانب والحيوانات بأمورتربيتها ورعايتها وكيفية التعامل معها ، تجد به أيضا كل ما يهمك عن الزراعة وتربية

أسعارارانب التسمين بالمحافظات

power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد

25072008
أسعارارانب التسمين بالمحافظات

السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

اولا
احب ان اهنئ السادة الاعضاء بالقسم الجديد والذى انشاناة لمناقشة اسعار اى
شئ يتعلق بالارانب واتمنى من الجميع المساهمة باخر ما يتوصل الية من اسعار
ارانب التسمين وكتابتة فى هذا الموضوع وايضا كتابة التاريخ الذى تم فية
عملية البيع او الشراء وعنوان البلد وهل البيع لتاجر الجملة او التجزئة او
للمستهلك وبذلك يتوفر لدينا الاسعار اليومية للارانب

تم دمج موضوع السعراليومى لارنب التسمين
وموضوع الاسعاربالمحافظات
وذلك لعدم تشتيت الاعضاء
والله الموفق.

عدل سابقا من قبل ماريو في الأربعاء أغسطس 13, 2008 10:24 pm عدل 1 مرات

تعاليق

m.rabbit
السعر غير ثابت في السعودية , يصل سعره من 10 ريالات إلى 20 ريال سعودي فقط
m.rabbit
والأرانب الصغيرة العمر تصل من 5 ريالات إلى 10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إخواني الكرام عندي فكرة أتمنى أن تنال استحسان الجميع ومن الممكن تطبيقها وهي ان كل مربي يضع قفص لدى أي فراجي ويضع به مجموعة من الأرانب في هذا القفص ويعطي التاجر نسبة علي كل كيلو يبيعه ويحدد له سعر البيع فلو كل واحد وضع أضعف الإيمان لدى خمسة فرارجية وفي اليوم الواحد كل فرارجي قام ببيع خمسة أرانب أصبح المجموع خمسة وعشرون أرنب وبالسعر المناسب للمربي وهكذا
Hany Ragab
,واللة فكرة جميلة يا ابو هادية ويمكن تطبيقها بسهولة بس عندنا فرق السعر بين السعر اللى بيبيع بة الفرارجية والسعر اللى بياخد بة التاجر بسيط قد يكون لا يوجد لان التجار بيعتمدم على ان هما بيبيعم فى اماكن بعيدة بيكون فيها السعر مرتفع للغاية بس اكيد ممكن تطبيقها فى اماكن كتير
ياريت لو حد يعرف اية اخبار الاسعار بعد العيد يعرفنا
السعر اليوم في المنوفية 19 للتاجر 20 للزبون
Hany Ragab
السعر اليوم فى المنصورة 18جنية
بتاريخ اليوم فى ناس عاوزة تسرق وتقول ان السعر 17
التاريخ 12/1/2009
لازم نتمسك بالسعر 19 للفررجى و20للمستهلك العادى
دة الى بيحصل فى المنوفية وانتو حرين
الى عاوز سلالات ممتازةوباسار كويسة لدينا شركة (##########)امهات عشار وفاضية وامهات +نتاج يصلى اية 13خلفة وكلة بتمنة

ممنوع وضع اى اسماْء شركات أو ايميلات أو أرقام تليفونات
بهدف الاعلان الا بإذن من الاداره
تم الاحتفاظ بالإيميل واسم الشركه والتليفونات لدى الاداره

عدل سابقا من قبل a.abdelghani في الخميس يناير 15, 2009 11:52 pm عدل 3 مرات (السبب : حذف اسم الشركه)
HOUSAMMI
ههههههههههه

انت مصمم تحط الاعلان بتاعك Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
انا مبتدأ جديد ومش عارف السعر كام النهارد وايضا مش عارف مكان التسويق
HOUSAMMI
هانى كتب:
انا مبتدأ جديد ومش عارف السعر كام النهارد وايضا مش عارف مكان التسويق

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

ممكن تسوق انتاجك على معارفك كخطوة اولى
والمكان الاساسى والرئيسى هم محلات بيع الدواجن
وممكن تتعرف على منتدوبين او سماسرة بس دول بيخسفوا بسعر الارض و واحدة واحدة هتتعرف على السوق ان شاء الله ممكن كمان تتصل برقم ده لاقيت اعلان له ،،، مش عارف اذا كان لسة شغال ولا لا

ت :0125098866
احمد القاضي

جزاك الله خيرا
شكرا جدا علي الموقع الجديد
انا رامي من المنصورة ومحتاج بطاريات مستعمله من عنده يكلمني علي الرقم ده0181001385
عاوز سلالات وعاوز بطاراات مستعمله
0181001385
a.abdelghani
أهلا يا رامى
أكيد و حد قريب منك وعند هيقولك
وأعتقد أقرب واحد ليك هو ماريو مشرف الأرانب
ياريت اخي ماريو تدلني علي البطاريات والارانب عشان عاوز اعمل المشروع وانا من بلقاس وده رقمي0181001385
Hany Ragab
المسافة بينى وبينك كبيرة يا رامى وعلشان تيجى تاخد بطاريات من عندنا
مصاريف النقل هتكون كبيرة انصحك بالجديد او تشترى مستعمل من مكان قريب لك
االاسعار كلها بتاريخ قديم --يا ريت يكون فيه تتابع بالجديد-حاليا فى دمياط السعر 15 جنيه للكيلو اللحم للتاجر-وانا مع الاراء اللى بتشجع وجود رابطه فعليه لها دور حقيقى ويا ريت يكون لها فروع فى المحافظات--وقرات ثابتة ومعروفة
ابو سميه
السعر اليوم فى بورسعيد 16 للتاجر وبنتمى نتفق ونرفع السعر لان بعض التجار اللى انا بعت لهم بيبيعو ب20 و21
a.abdelghani
اهلابيك يا ابو سميه
التجار اللى انت بعتلهم دول فين فى بورسعيد بالظبط
نورت المنتدى ونتمنى دوام المشاركه
ابو سميه
التجار اللى بعت لهم فى شباب المدينة محل منعم _ الزهراء
a.abdelghani
شكرا ابو سميه على ردك
roowax
تحياتى للجميع

لاحظت تفاوت كبير غير طبيعى فى الاسعار وارجو الالتزام بتوضيح الاوزان المباعة مع السعر لانة معلوم للكل ان السعر بيهبط للاوزان الكبيرة وحجم المربى
فلما يذكر واحد انة باع ب 14 واخر ب 18 فالفرق الكبير دة فى اعمار واوزان
يرجى من كل عضو توضيح ذلك برسالتة للوصول لاوضاع حقيقية غير وهمية تعود بالفائدة على الكللتصبح بورصة اشبة ببورصة العملات والذهب اليومية
a.abdelghani
معك فى هذا يا سيدى
ولكن لابد من وضع اختلاف الاماكن فى الاعتبار وايضا اذا ما كان البيع لسمسار او تاجر او معارف ايضا
roowax
كمربى فانت غالبا تتحدث عن تاجر الجملة مالم يكن لك امكانيات توزيع مباشرة للمحلات وعموما البورصة المعلن عنه يمكن ان تتحدد بسعرين الاساسى وهو سعر الجملة من المربى وهو الاهم مالم تكن التربية منزلية
وسعر المستهلك الاخير كعامل استرشادى فى تحديد الاسعار الاخرى
1016
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد
remove_circleمواضيع مماثلة
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى