منتدى الأرانب للجميع
حالة وفاة 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

حالة وفاة Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
حالة وفاة 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

حالة وفاة Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الأرانب للجميع دخول

أول منتدى عربى رائد في مجال تربية الأرانب ومستلزماتها ... يضم صفوة خبراء المجال ويعتبر الوجهة الأولى لمربي الأرانب فى العالم العربي ، حيث يساعد أصحاب الأرانب والحيوانات بأمورتربيتها ورعايتها وكيفية التعامل معها ، تجد به أيضا كل ما يهمك عن الزراعة وتربية

حالة وفاة

power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد

06012012
حالة وفاة

عندي ام  ماتت وتركت 7 من الصغار المشكلة مش في الام هي ماتت وخلاص بس انا نقلت صغارها ل ام تانيه ولادة معاها في نفس اليوم لغاية هي وتمام بس البديلة ولاده 9 + 7 يبقي كده 16 بصراحه كتير عليها اعمل لها ايه ممكن يساعدها قبل مايحصل لها حاجه لاقدر الله

تعاليق

محمد طويله
حاول توزع الخلفات على أمهات تانيه
لأن العدد كبير عليها فعلا
محمدحامد
كان نفسي بس للاسف الباقي اكبر منها ب 15 يوم
redaatia
السلام عليكم اخى الكريم حصلة معى كتير كنت بعمل الاتى لاما اسبهم فى مكانهم او انقلهم مع ام تانى ولو العدد كتير كنت اجيب اى ام تانى بس تشوف صدرها هى ملا باللبن وتمسكها للصغار دققتان الى ان يشبع الصغار وهاك>ا من ام ثانيا يعنى حول تغير من ام الى ام على شان بردو ترضع اولادها او تمسك الام لاولدها لما يردعو وبعدين ترضع الخلفة الثانية والحمد الله كانت بتعدى على خير ولاكن لو سبت الاولاد لوحدهم حاول بقدر المستطاع التدفئة لاما تحط قطن
dr hussam h
وزع العيا علي امهات مختلفه
oso
لا مشاكل بس اهتم بالتغذية جدا 24 ساعة
واحقن الام كل يوم نص سم كافوزال+نص سم كالبورماج
حتي عمر 25 يوم
dr hussam h
نصف سم مش كفايه لو ح تحقن كالسيوم احقن كال ما ديكس بتاع شركه ارابكو 4-5 سم
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد
remove_circleمواضيع مماثلة
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى