منتدى الأرانب للجميع
ايه اللى جاب ده هنا  343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

ايه اللى جاب ده هنا  Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
ايه اللى جاب ده هنا  343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

ايه اللى جاب ده هنا  Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الأرانب للجميع دخول

أول منتدى عربى رائد في مجال تربية الأرانب ومستلزماتها ... يضم صفوة خبراء المجال ويعتبر الوجهة الأولى لمربي الأرانب فى العالم العربي ، حيث يساعد أصحاب الأرانب والحيوانات بأمورتربيتها ورعايتها وكيفية التعامل معها ، تجد به أيضا كل ما يهمك عن الزراعة وتربية

ايه اللى جاب ده هنا

power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد

24082014
ايه اللى جاب ده هنا

انا راجع من الشغل النهاردا قلت ابص على الارانب عامله ايه فى الحر ده وانا بمر عليهم لقيت ارنبه بترضع عمر 13او14 يوم وقفت ابص عليها وفتحت الحضانه بتاعتها لقيت ولادها نايمين عمر 5 ايام هههههههههههههههههه اتنرفزت وقلت ايه اللى جاب الارنبه دى هنا انا كمان بدور من عدم تركيزى ساعتها بدور على مكان الام دى فين مش الارانب دى هى اللى جايه منين ههههههه وفى الاخر لقتهم بيرجعوا لامهم من سلك واحد مكسور فى البوكسه اللى جنبها والمشكله انها بترضعهم ومش ولادها

تعاليق

احمدمليحه
لا تنتظر شى من رحمه الله
أحمد عبد العليم
ماشاء الله ربنا يباركلك فيها وكل ده من رحمه ربنا اللي زرعها في الحيوان
صلاح الهنداوى
طبعا ده من رحمه ربنا وواضح ان دى مش اول مره يعدوا عندها ويرضعوا منها
سامى1978200060
هو الارنب عمر 5 ايام يعرف يمشى وينتقل الى عين تانيه
فتحى السيد
سامى1978200060 كتب:
ارانب الحج صلاح ...هو تلاقي عمر 14 يوم هما اللى انتقلوا وهو رجع العمر 5ايام بالغلط
محمد-حسن
فعلاً الأستاذ صلاح يقصد أن الأرانب الكبار هم المتسللين ! ؛ لأنه ذكر أن الأرانب الصغار هم أولاد الأم المرضعة .
صلاح الهنداوى
ايوه يا جماعه هو مش قارى الموضوع كويس انا بقول بترضع عمر 13 او 14 يوم ولقيت ولادها هى فى الحضانه عمر 5 ايام يعنى هى بترضع اولاد غير ولادها
صلاح الهنداوى
سامى1978200060 كتب:
اقراء الموضوع
سامى1978200060
شكرا على تصحيح المعلومه انا بحسب ان فيه فعلا سلاله ولادها بيمشوا على عمر 5 ايام
سامى1978200060
صلاح الهنداوى
سامى1978200060 كتب:
ياريت فى كده ومش بعيد مع التكنولوجيا كل شىء ممكن
محمد-حسن
ايه اللى جاب ده هنا  240px-Jackrabbit2_crop

ايه اللى جاب ده هنا  220px-Btjackrabbit

صغار هذا النوع من الأرانب البرية قادرة على المشي منذ اليوم الأول للولادة ! ، و هي تولد مكسوة بالشعر و مفتوحة الأعين !
ولكن فترة الحمل تستمر من 41 إلى 47 يوم !
صلاح الهنداوى
الاستاذ محمد جابلك اللى بيمشى من اول يوم فى العصر ده كل شىء ممكن وحنا بنتكلم بيجى ههههههههههههههههههه
مصطفى2
احمدمليحه كتب:
لا تنتظر شى من رحمه الله
هل الجملة دى صحيحة ولا الافضل نقول لا تنتظر شئ .. كلة من رحمه الله -- لانى حاسس ان فى حاجة غلط فى الجملة
محمد-حسن
ربما يقصد " لا تستبعد شيء عن رحمة الله " أو " توقّع كلَّ شيء مع رحمة الله " .
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد
remove_circleمواضيع مماثلة
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى