منتدى الأرانب للجميع
علف الارانب 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

علف الارانب Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
علف الارانب 343215

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات الأرانب للجميع .
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى . مع تحيات الإدارة

علف الارانب Rabbit10

منتدى الأرانب للجميع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الأرانب للجميع دخول

أول منتدى عربى رائد في مجال تربية الأرانب ومستلزماتها ... يضم صفوة خبراء المجال ويعتبر الوجهة الأولى لمربي الأرانب فى العالم العربي ، حيث يساعد أصحاب الأرانب والحيوانات بأمورتربيتها ورعايتها وكيفية التعامل معها ، تجد به أيضا كل ما يهمك عن الزراعة وتربية

علف الارانب

power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد

27082014
علف الارانب

انا لسه بادىء فى مزرعة جديدة وكنت عايز أخذ رأى الاعضاء فى علف الارانب اللى فى السوق
أيه الافضل للأرنب
1- علف أيبكس 2 - علف سوبر رابيت

3- أى نوع آخر

أرجو سرعة الرد

تعاليق

محمد-حسن
النصيحة الموجهة في موضوع الأعلاف هنا غالباً هي :
إشترِ من أقرب مزرعة تصنع علف لإنتاجها .
و لو باستطاعتك النقل يمكن أن تشتري من أعلاف الأستاذ محمد طويلة ( الإعلان في أعلى الصفحة ، تظهر التفاصيل بالنقر عليه )
مصطفى2
عن نفسى شغال بعلف سوبر رابيت وهوة بييجى احيانا كويس واحيانا مش اد كدة ( لانة فية سموم فطرية لكن بسيطة لكنها تؤثر على المدى الطويل واحيانا مش بيدى الاوزان المطلوبة وغالبا بيجى مش فية التكت بتاع المصنع عشان اعرف الصلاحية ) لكنى ابحث عن نوع اخر الان افضل منة وطبعا عشان العدد قليل مش ممكن انى اشترى من مكان بعيد
امير عيد
السلام عليكم لو فى كندكم فى البلد بتاعتك علف الحيانى انا كنت باكل من مزرعه جمبى واكلت علف الحيانى لقيته احسن.
محمد طويله
شكرا لك أ/محمد حسن على الثقه الغاليه دى

فعلا افضل علف ممكن تشتريه هو علف المزارع
أسامه ممدوح
جزاكم الله خيرا
وشكرا لمن اهتم ورد على الموضوع

عمور
ده كلام سليم ياستاذنا
birooooo
اعلاف المزارع هية افضل علف لان طبعا المزرعة جربت كذا نوع وطبعا مفيش مزرعة بتفكر انها تخصر عشان كدا حتلاقى المزرعة بتستعمل اجود انواع الاعلاف
محمدالشبراوى
زى ما افادك الاخوة الافاضل
علف المزرعة اللى المزرعة بتعلف بية ارانبها اضمن علف لانة مش هيغش نفسة
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد
remove_circleمواضيع مماثلة
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى